Sötawesslan

Karamelliserade Vaniljbullar

Kategori: Bake a cake

Det enda som jag skulle baka på jobbet i veckan var vaniljbullar, vad jag vet. Min chefs vaniljbullar, för att vara mer exakt. Hennes hemlighet ligger i fyllningen (som är hemligheten i nästan alla bullar..), och alla har talat väldigt bra om dessa bullar. Hon rörde snabbt som attan ihop fyllningen själv, men jag såg att det var flytande margarin, florsocker ock äkta vaniljsocker. Inget speciellt, men det var nog mer mängden på fyllningen som var knepet. Goda blev dem, men jag har ätit (och gjort) godare förr.
 
 
Karamelliserade vaniljbullar kommer if¨rån doften, när smöret och sockret smälte samman och bildade knapriga, karamelliga bitar på bakplåtspappret.

Kommentarer

  • The Daily Meals säger:

    Jag älskar bullar men är alldeles för lat för att baka dem! Det tar ju sådan tid :P

    2012-07-05 | 13:01:36
    Bloggadress: http://thedailymeals.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: