Sötawesslan

Arga söta fåglar

Kategori: Vardagsgott

Som lite färdkost på hemvägen i fredags så köpte jag Angry birds godiset som jag velat smaka ett tag. Mest av allt ville jag ha lösgodis, men det fanns till min stora besvikelse inte på det Pressbyrån som vi hade att handhålla oss med.
 
 
Det finns två olika sorter av Angry bird godispåsarna. Jag tog den med fågeln, den med grisen får vänta.
 
Det är fem olika godisar och smakerna är vilda bär, lime, apelsin, jordgubbe och colacitron.
Den enda som jag tyckte inte var ätbar var den gula med lime. Usch! Dock var det andra i sällskapet som gillade den.
 
När jag har påsar som denna, allts ett fåtal olika smaker, så brukar jag bita av hälften av två godisar och trycka ihop dem så att man får två olika smaker i en tugga. Eller så slänger man bara in två olika godisar i munnen samtidigt, det ger bara dubbel smaksensation. 
Lakrtitscitron och jordgubbe var goda tillsammans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: