Sötawesslan

Är det där det finns mest kärnvatten?

Kategori: Vardagsgott

Nu, nu mina kära ska jag lista de allra godaste godisen som finns just nu, eller om jag var sugen just nu, de jag då skulle vilja ha. Hängde ni med? (Bara för att jag älskar listor och paranteser)

1. Blåbärstrianglar, vet inte om det är deras riktiga dopnamn men det beskriver dem riktigt bra. Blå trianglar med ett litet hål i mitten, och de smakar melon, BAZINGA! De smakar hallon. BAZINGA! Deras riktiga smak är artificiell blåbärssmak (inget negativt).



2. Sorbisar, ni vet de där som är 50/50 röda och svarta. Typ som peacemärken, men godare. Och tjockare. Fast jag tror att dessa får dela förstaplatsen med trianglarna. Men jag delar upp dem ändå.

3. Sura meloner. Inte de där rosagröna jag tänker på utan de där små halvorna som är ljust rosa. Fast de rosagröna är också super smarriga. Men inte riktigt en tredjeplatsare, eller..? SVÅRT!

4. Sjöfrukter. Jag är inte helt shellfish när jag har sånna. Fattar ni?? Kommer från kanal5's program "Christine"

5. Pepparflaskor (ni vet de dä supersura, röda flaskorna? Som sånna, fast svartbruna med lakritssmak)

6. Löständer. Inte för att jag behöver det. Jag har ju aldrig haft hål. I mina tänder alltså.

7. Jordgubbsmattor, sålänge ingen har gått på dem.

8. Typ alla sorters bamsing och bumlingar. Karameller alltså.  

9. Grevekula


Fast allt i denna skål är också favvogodisar. Jag kan verkligen typ inte bestämma mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: