Sötawesslan

Cry me a river, build a bridge and get over it

Kategori: Vardagsgott

Vad är det första ni gör på morgonen? Vad prioriterar ni?

Min morgon ser ut såhär: Klockan ringer, jag hoppar upp ur sängen (snoozar aldrig!), bäddar min säng med mitt fina guldbruna överkast och tre kudar i olika former. Sen tar jag en dusch (inte lukta usch för det är högt i kurs), klär på mig. Fixar håret. Bortsar tänderna samtidigt som jag springer runt som en galning och gör tusen andra saker som att packa väskan, fixa frulle och kladda på lite mascara på överögonfransarna. Sen är jag nog klar och drar hastigt på mig skorna (hinner aldrig knyta dem hemma, dock är det ett av mina stora mål här i livet) och går snabbt som tusan till bussen. Det händer också att jag måste springa ibland. 

Mina mornar kan verkar stressiga, men jag känner att jag hinner med allt som jag vill. Att sätta sig och kolla på tv är överskattat. Man blir ju bara så jäkla seg då och inte alls vill gå iväg. Och för er som undrar, jag ger mig själv en halv timma på morgonen. Hur långtid behöver ni? Snoozar? 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: