Sötawesslan

Rulla, rulla liten bulla. Oj, jag mena hallongrotta.

Kategori: Bake a cake

När jag gick och la mig i natt så önskade, hoppades och ville jag att min svanskkota skulle vara tiptop (inte Daim, ha ha, tjejen med humorn),men var den det? Nej. Nugge, i blame you. Men tur att jag stått still mycket idag då för så fort jag går och böjer mig ned så smärtar det lite. Men, lever man med hästar så får man ta smällar.
 
Jag har nämligen bakat med världens mjukaste och lättarbetliga smör
 
 
som gjorde bland annat den bästa smeten.
 
 
Allt resulterade i:
 
 
Dock har inte muffinsarna transformerats till cupcakes ännu på bilderna.
 
 
 
Pepparkaks muffins
 
 
Halllon grottor från "Sju sorters kakor"
 
 
Frostingen till både vanilj muffinsarna pch pepparkaks muffinsarna gjorde jag på 200 gr philadelphia, ca 2 dl florsocker, 2 tsk vaniljsocker och 25 gr smör. Vispa bara ihop allt med elvis eller i hushålls assistens tills allt har blandats och frostingen är slät, vispa dock inte längre än så.
Dubblera, trippla eller halvera receptet beroende på hur många muffins du har och hur mycket frosting du vill ha på cupcakesen. Jag gjorde trippel sats till 50 cupcakes, och det blev alldeles perfekt lagom för mig.

Kommentarer

  • Tess säger:

    såklart jag lyssnar på dom, bästa!! :)

    2012-07-06 | 14:04:03
    Bloggadress: http://tessadolfsson.blogg.se
  • Johanna säger:

    Åh vad massa gott! Den där rabarbercheesecaken lät inte helt fel. Inte det andra heller för den delen... ;)

    2012-07-08 | 19:01:26
    Bloggadress: http://alovelycake.blogspot.com

Kommentera inlägget här: