Sötawesslan

Kakplanering

Kategori: Bake a cake

Min chef på jobbet hörde att jag gillar att baka, så jag sitter nu och planerar och kollar recept på tårtor, cupcakes och småkakor som hon frågade om jag kunde baka till hennes sons födelsekalas nästa helg. Och självklart tackar jag inte nej till en sådan förfrågan! Det som jag tänkt baka (jag har fått ganska fri händer, enda kravet är att det ska vara nöt- och mandel fritt) är en regnbågstårta, vaniljcupcakes med en ännu obestämd frosting, bärcupcakes med ytterliggare en ännu obestämd frosting, två olika småkakor och en rabarberpaj. Kanske skulle jag baka bullar också.
 
 
Men en undran, ska jag dekorera tårtan eller låta den vara helt vit på utsidan (vanligast)? Fast den är ju i och för sig till ett barnkalas, så det är kanske roligare för dem små om den spritter av färg även på utsidan..
 

Kommentarer

  • Hanna-chan säger:

    Jag tycker att du ska lämna den helt vit eller med en väldigt liten dekoration (typ en flagga eller liknande). :3

    2012-06-29 | 18:07:14
    Bloggadress: http://klockanhalvtre.blogg.se

Kommentera inlägget här: