Sötawesslan

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se

Kategori: Vardagsgott

Idag tar jag helg, inget mera jobb förräns på måndag och innan det är det midsommar och hela baletten.
När man var liten så var midsommar en hel högtid med familjen. Man samlades tillsammans med andra familjer på en gemensam plats med klädd midsommarstångstång och krans på huvudet. Dock är det annorlunda nu, men jag sörjer ej! Fast jag vet ännu inte tillhelt hundra procent vad som händer, men jag ska i alla fall inte sitta hemma. Och en krans ska jag tvinna ihop också, med blommor och blad. Fast jag vill bara ha en liten nätt krans med bara några små söta blommor, ungefär som den nedan.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hanna-chan säger:

    Och lite sill och jordgubbar va?
    Fast eh, inte tillsammans... xD


    Glad midsommar!

    2012-06-22 | 18:59:51
    Bloggadress: http://klockanhalvtre.blogg.se

Kommentera inlägget här: