Sötawesslan

So collect your courage and collect your horse

Kategori: Vardagsgott

Jag vaknade omkring halv tolv på P&L dagen (torsdag), och jag hade ännu inte fått min biljett (trodde jag..) och sprang därmed runt i huset som en höna och ringde runt. Tills slut kom jag på att jag kanske inte hade fixat mobil biljett och kollar därmed mi mail, och vad finns inte där om inget annat än min P&L biljett.. Sen efter det var det bara att fixa i ordning sig snabbt som attan för kvart i ett skulle vi åka till tåget.
 
(Jag har inte den blekaste om hur man laddar in bilder utan att posta dem på youtube, så tyvärr kommer här bara bilder.) Efter Regina Spector (som var den första vi såg), var det Mumford! Underbart!
 
Publik massorna var hur stora som helst.
 
Jag tog min langos oskuld. Det var riktigt gott under själva akten, men efteråt så fick jag så himlans ont i min mage och mådde lite dåligt, vilket drog ner helhets intrycket. Kanske, kanske inte äter det igen.
 
Till Den svenska björnstammen (som var så dåliga live, man hörde inte ett dugg. Så, egentligen var det ljudet som var lite lågt, och gjorde så att allting flöt ihop i en låg ström), förskte männisor att få till en ordentlig moshpit (dem kastar sig emot varandra, kan gå ganska våldsamt till). Försöket gick sådär och dem slutade efter någon minut.
 
Till Laleh så kastades en massa ballonger ut.
 
Någonstans i natten hamnade vi på ett norskt house elektroniskt band, Lemaitre. Där dansade vi ett bra tag, och Saga's öronproppar lös.
 
Efter Lemaitre så smög vi oss in på campingarna och hänge lite tills det var dags att gå till tåget.
När vi kom fram till tågstationen i morse så var det ganska så skönt att få blunda lite.
 
Saga frös, och såg ganska så sliten och rolig ut.
 
Typ så, och lite till var min Peace&love upplevelse detta år. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: