Sötawesslan

Rated: 5/6

Kategori: Bake a cake

Kakan då. Eftersom att den ju är en del av min Bucket baking list så ger jag den lite extra kärlek och omtanke. Beacuse i can.
 
 
En helt awesome kaka med hyvens massa choklad! Kladdkakebottnen var dessutom den godaste på länge, så den kommer jag verkligen att återgå till när man bara vill ha en kladdkaka i all sin enkelhet. Den blev sådär alldeles perfekt kladdig och seg, sen blev ytan också glansig och sprucken, förstår ni vad jag menar..? Jaja, perfektion på den kladdbottnen bara! Eller hela alltet var ju en liten chokladperfektion i och för sig.
 
Värt att nämna är att chokladsåsen som man skulle drizzla över, den skippade jag utav den enkla anledningen att jag var helt tillfredsställd utan den. Sen så tycker jag att man ska minska sockermängden i kakan till 1,5 dl, den blir annars väldigt söt. Fast det gör nog också bara dig sötare. Klyshigt, jag vet.
 
 
Så om vi ska sammanfatta det hela lite tråkigt, är ni sugna på en kladdig sak (att äta), godis och choklad, gör denna! Tryck lite här, på med ugen och inom en timme kan du äta detta, fast spara gärna en bit tills dagen därpå, då är den ännu segare och chokladigare.
 
Till sist, jag ska verkligen försöka förbättra mig på att ta snyggare bilder på det jag bakat. dock är man i bland bara så jävla sugen så att det enda man vill är att trycka i sig det på tallriken. Men,  jag ska försöka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: