Sötawesslan

Worlds fatest woman

Kategori: Funderingar

Om ni slår på kanal5 just nu (innan klockan 21) så kommer ni att beskåda en mordåtalad kvinna på 471 kilo. Det sägs att hon är världens fetaste kvinna, men jag vet med en ganska stor säkerhet att det finns mycket större kvinnor, och män. 
 


Hon är åtalad för mordet på hennes systers son. Enligt henne så är det en olycka som skedde genom att hon slant med handen och råkade ramla över honom.
MEN, hon sätts inte i fängelset för att hon är för stor.Oavsett hur fett man är så borde man få hamna i fängelset. 
Nu skyller jag inte allt på de feta, utan på dem som sätter domarna. Har man åstadkommit skada så får man fan ta sitt straff.

En annan sak som stör mig så otroligt mycket är att hon hela tiden tjatar om hur synd det är om henne. Hur hennes man får göra allting åt henne, hur hon inte kan gå ut eller gå på toaletten själv. Men det är ju för fan hennes egna fel! Det är bara hon som har stoppat i sig maten. Visst, hon sa att om hon inte åt när hon var mindre så fick hon smisk. Men när hon blev äldre så kan hon väl ta sitt egna beslut. 

Åa, dessa saker/situationer gör mig bara så arg. Är man för fet, för smal eller för ung, och man gjort ett brott och att det frammkommit tydligt så ska man hamna i fängelset om brottet är av den graden!

Kommentarer

  • paulina säger:

    SV:tycker jag definitivt du ska! mycket gott!

    2012-06-04 | 23:04:25
    Bloggadress: http://paulinasuonvieri.blogg.se/
  • Marias Bakglädje <3 säger:

    Åh, jag såg det där jag med. Förstår inte hur man kan låta sig själv bli så stor som hon var! Galet. Och stackars pojken som blev misshandlad av sin mamma.

    2012-06-05 | 07:46:20
    Bloggadress: http://mariasbakgladje.blogg.se/
  • carolina säger:

    Gud, kunde inte titta på det där...Sjukt konstiga program det går :S



    Angående chokladfudge-glassen - KÖÖÖP! Sjukt god, 5 av 5 möjliga, den smakade som Ben and Jerrys, och med massor av goda chokladbitar och nötter! Glassen var kompakt, krämig och kraftigt chokladig :-)

    2012-06-05 | 09:10:02
    Bloggadress: http://acarolinas.blogg.se/
  • Malin säger:

    men guud, hon ser ju ut att bara berstå av fett? O::o någon självrepskt måste man väl ha å inte sätta sig i en sådan sitvation? :o eller är jag trångsynt nu?

    2012-06-07 | 08:50:37
    Bloggadress: http://tigerbrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här: